Monday 8 April 2013

Senandung kasih Khas buat Mu (Selamat Hari Jadi)


Ku panjatkan kesyukuarn atas usia yang diberikan

Allhamdulillah, Ya Allah, syukur dipanjatkan padaMu atas kurniaan usia, masih terus diberi peluang untuk menikmati dunia dan isinya.
Sesunggunhya amat banyak tidak terhitung nilainya pemberian-MU terhadapku, namun terlalu sedikit pengabdianku terhadap-Mu. Ampunilah daku. Adakalanya aku tewas dengan godaan yang melanda. Namun denga limpahan rahmat-Mu jua Engkau masih memberikanku ruang dan pelung untuk mencari redha-Mu. 
Terima kasih ya ALLAH.



Jutaan terimah kasih kpd kawan2, guru2, pensyarah2, terutama kepada kakak, abang Komander Kesatria atas ucapan dan tutut mendoakan saya.a
Memetik kata (ucapan) insan berjiwa besar selaku pendidik Ust Mohd Tarmimi Bin Mat Hussin Yg pernah membimbingku. Amat tersentuh hati dengan kata insan berjiwa besar ini. "SEMAKIN USIA MENINGKAT, SEMAKIN AJAL MENDEKAT".
Terasa kerdilnya diri dgn nikmat yang Tuhan beri, adakah aku pergunakan kesempatan yang ada utk berjuang dan sentiasa berada dilandasan ketaatan terhadap-Nya. Ya Allah teguhkan iman dijiwa, mantapkanlah keikhlasan dihati, kuatkanlah kesabaran agar tetap berpegang pada tali-Mu sehinggah ke hujung nyawa ini.


Pena Untukmu teman

Memetik kata seorang teman, "Selamat Hari Jadi, moga panjang umur & murah rezeki, tak ada hadiah, aku hadiakan ko setangkai doa, Moga persahabatan yang terjalin kekal dunia sehingga akhirat" melambung tinggi memuji diri "Kaulah sahabat yg terbaik macam boboboy, sahabat pelindung macam naruto, shabat sejati macam barbie" Yang ku harapkan darimu teman adalah sebuah keikhlasan dalam peersahabatan, meskipun kita berjahuan setangaki doa dipanjatkan sudah cukup bagiku, moga jalinan ini terus utuh. Ya Allah peliharalah persahabatan kami dunia akhirat.


Khas buat Komander Kesatria UiTM Sabah

Menjadi sejarah dalam hidup ababila menyambut ulang tahun kelahiran bersama komander kesatria. Tersimpan sejuta makna dalam kata ini "once commander forever commander" Terima kasih atas segala usaha yang dilakukan atas tujuan mengenakan saya. saya Redha, kerana mungkin boleh saya katakan inilah asam garam dalam hidup seorang komander.  Ku titip hikmah buatmu sakalian "berpegang teguh atas ikatan yang dibina agar kekuatan kita tetap berpadu" usalah menjadi duri dalam selimut yang akhirnya memakan diri. Bergandinglah dalam satu jalan meskipun jalan itu penuh dengan hamparan kaca. 


Terima kasih atas ucapan yang diberikan, "Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan Shuaib Najib, Allah selamatkan kamu"
moga Allah selamatkan kalin jua & keseluruhanya. Harapan moga kalian bahagia dunia akhirat, tidak di namakan hidup kalau tiada ujian yang menimpa.


Senandung kasih Bonda & ayahanda

11 April 1992 Terima kasih bonda kerana telah melahirkan dan menjagaku sejak dari kecil hingga dewasa begini. Ku damba dakapan seorang ibu, dakapan yang penuh curahan kasih & sayang bagi anakmu, tika ini ku kehilangan “Doa seorang Ibu” doa yang sangat mustajab disisi  Allah.Terima kasih Ya Allah atas segalanya. Terima kasih kerana Engkau telah berikan aku insan yang agung sedemikian rupa, tinggi budinya, nilai keikhlasan dalam hatinya hanya Engkau yang tahu. Ya Allah pertemukanlah di syurgaMu, ampuni segala dosanya. Al-fatihah.

Buat ayahanda, terima kasih atas curahan kasih sayang yang tidak pernah berbagi. Terima kasih kerana sanggup melayan kerenah anakmu. Terima kasih atas segalanya. Pengorbanan kalian sungguh tiada bandingan, di balas dengan intan permata tidak standing dengan nilai kasih sayang yang diberikan. Ya Allah teguhkanlah hatinya untuk menyayangi kami dunia sampai akhirat.

Doakan aku menjadi anak yang berbakti kepada agama, bangsa dan negara, insyaAllah..



DoaKu buat kalian

Ya Allah ku panjatkan rasa syukur kehadratmu,
atas segala limpahan nikmat, atas segala cubaan, atas segala anugerah yang Engaku berikan pada hambamu,
sesungguhnya terlalu banyak terlalu banyak yang Engaku berikan kepadaku, dan terlalu sedikit pengabdianku terhadapMu.

Ku pohon kepadaMu muliakanlah orang yang menjalinkan silaturahim,
panjangkanlah usia meraka agar terus berbakti kepada agama, bangsa dan negara tercinta.

Lindungilah kami dari segala balah bencan, meskipun terkadang kami terbuai dengan kesedihan, kepahitan yang amat pedih.
Ampunilah kami, apabilah kami merintih nasib kami di hadapanMu. kalau bukan kepadaMu, kepada siapa lagi kami harus mengadu?

Tidak sama sekali kami menyesali kewujudan ini, namun kami hanyalah hambaMu yang dhaif dan lemah. Adakalanya kami kurang kesabaran, ada masanya kami goyah keimanan, ada masanya kami hanyut dalam bisikan syaitan, Namun atas kasih sayangMu, Engkau tidak pernah membiarkan hambaMu jauh dari rahmatMU.

Ya Muhaimin, Pimpinlah tangan kami, bimbinglah hati kami, berilah petunjuk kepada kami agar sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran.   Sebagai hambaMu yang hina dina, kami tidak akan mencapai segala hajat yang diinginkan, bimbinglah kami agar kami mampu meniti titian siratulmustakimMu dengan mudah tanpa cela dan dalam keadaan tenang.

Terima kasih Ya Allah, atas suratan pertemuan kami, menjalin persahabatan dan ikatan selama ini, Perkuatkanlah jalinan ini sampai ke syurgaMu Ya Allah.  Peliharalah kami agar terus berpegang teguh pada taliMu. Engkau Maha Besar.

Ya Allah, terimalah permohonan dan perkenankanlah permintaan hambaMu yang menjadi musafir di bumiMu ini.

Amin Ya Rabb.

No comments:

Post a Comment