Tuesday 3 September 2013

Cinta & Kasih Memugar Kehidupan



Hidup ini dibina atas cinta dan rahmat. Nilai cinta dan kasih sayang, tanpa nilai ini maka hancurlah kehidupan.

 Sebenarnya dalam diam aku menyanjungimu, semangat, nasihat dan pesananmu tetap tersemat dilubuk hatiku. Segala pemberianmu kini menjadi khazanah berharga buatku. Sepanjang kita menempuhi liku kehidupan di mana kita berpijak, aku dapat melhat betapa gigihnya perjuanganmu dalam mengejar cita-cita.


Terima kasih atas doronganmu untuk aku berada dijalan yang benar selama kita menjadi sahabat. Hari-hari yang pernah kulalui bersamamu tanpaku sedari timbul satu perasaan yang tidak mampuku hindari, setiap detik besamamu menjadi memori indah dalam hidupku. Aku tidak pasti adakah kau juga berperasaan sedemikian. Namun jauh di sudut hatiku mengatakan gelodak jiwaku sama sepertimu.


Namun aku mengerti mimpiku tak mungkin jadi kenyataan kerana mustahil bagiku mengapai bintang di langit untukku hadiakan kepadamu. Kau yang menjadi idaman ramai pasti di hadapkan dengan pelbagai pilihan. Sesungguhnya aku amat mengerti dan redho dengan ketentuan ini. Sikit pun aku tak akan menyesali fitrah diri.
Percayalah walaupun kau tiada di sisi jiwa dan semangatku akan sentiasa bersamamu dan untuk kali tarakhirnya, izinkan aku mengucapkan kalimah yang tak mampuku ungkapkan di hadapanmu selama ini. Aku sayang padamu.

No comments:

Post a Comment